Eski SessizBilgi - - - - - Yeni SessizBilgi
Alt Limit:
Kaç tane -->

soylesi alexander dergay cleargreen


Alexander Dergay, Cleargreen'den Beyaz Rusya'lı bir Tensegrity öğreticisi . Ağustos 2012'de bir Ukrayna dergisine verdiği röportajı, çevrildikçe, kısım kısım ekliyorum. İyi okumalar..


Tensegrity Eğiticisi Alexander Dergay'la söyleşi-I


Tarihin en gizemli insanlarından biri olan Carlos Castaneda, Toltek bilgeliğini dünyaya açtı ve onların felsefe ve pratik bilgilerini, bilinç ufuğunun ötesini görmek, içinde yaşadığımız gerçeğin ötesine bakmak, algısını genişletmek ve savaşçının yolunu izlemek isteyen herkes için ulaşılabilir hale getirdi. Günümüzde Toltek bilgeliği herkese açıktır ve içinde olduğumuz zamanın gereklerine göre devinimini sürdürmektedir. Böylece görücülerin kadim bilgelikleri ve pratik bilgilerini modern insana uyarlamak mümkün olmaktadır. Bu bilgi nedir? İnsana ne gibi yararlar getirir? Gündelik yaşamda nasıl uygulanır? Bunun gibi soruları 11 - 12 Ağustos'ta Kiev'de Rüya Görme Yoluyla Sağlığı Geliştirme üzerine Tensegrity Çalışma Semineri verecek olan Alexander Dergay'la konuşacağız.



Alexander Dergay'la Söyleşi - 2


...Tensegrity nedir ve siz bu öğretiyle nasıl tanıştınız?


...Tensegrity 10 bin yıldan daha öncesinde doğan, ve Meksika'nın Sonora eyaletinden bir Yaki kızılderilisi, kadın ve erkeklerden oluşan bir görücüler grubunun lideri Nagual Don Juan Matus tarafından Carlos Castaneda, Carol Tiggs, Florinda Donner Grau ve Taisha Abelar'a aktarılmış olan, algı özgürleşmesi temelindeki kadim bir Meksika öğretisinin çağımızda aldığı biçimdir. Algı özgürleşmesinden kasıt, kişisel deneyimlerin, aile ve kültür etkilerinin yarattığı sınırların ötesine geçmektir.


Benim bu öğretiye ilgim 90'lı yılların başlarında Carlos Castaneda'nın kitaplarını okuyarak başladı. Bu süre zarfında bu kitapların sadece kitap olmadığını, birer eylem rehberi olduğunu anladım ve hayatımı değiştirmeye, özetleme yapmaya başladım. Bir süre sonra Castaneda'nın kendisi tarafından seminerler verildiğini duydum.

1996 Temmuz'unda Los Angeles'e giderek bir Tensegrity seminerine katıldım.


Castaneda'nın öğretilerinin gerçek olup olmadığı konusunda çok tartışma vardı ve ben kendi adıma bunu keşfetmek istedim. İlk gün sahneye zayıf, beyaz saçlı, kısa boylu bir adam çıktı ve, "Günaydın, benim adım Carlos Castaneda" dedi. Benim ilk düşüncem, "bu küçük adam Castaneda mı?" oldu.


Sonra ilginç ve önemli şeyler anlatmaya başladı. Fakat o kadar komikti ki, iki saat dersin sonunda gülmekten karnıma kramplar girmeye başlamıştı. Ona aşık olmuştum. 75 yaşındaki bu adamın yılmaz bir enerjisi vardı ve iki saat boyunca sahnede koşturup zıplamaktan yorulmamış, öğrencileri onu bir kenara çekememişlerdi. Bütün izleyenler çok keyifliydi.


Seminerde sihirli geçişleri uyguladık. Ben bu hareketleri çok garip bulduğumdan uygulamaya devam etmeyi düşünmüyordum. Fakat Castaneda akıllıca bir şekilde, hareketler hakkında hemen karar vermememizi, bir ay boyunca deneyip yararlı olup olmadıklarını görmemizi söylemişti. Bir ay bile gerekmedi , 2 hafta sonra bu gerçekten sihirli hareketlerin etkisinin tam olarak farkına varmıştım. Sonuç inanılmazdı - bir iyi olma duygusu, güç ve enerjide bir dalgalanma ve iç uyumu. Bu seminerden beş yıl sonra bir tensegrity öğreticisi oldum, ayrıca Bağımsız Devletler Topluluğu'ndaki ilk seminerleri organize edenlerin arasında yer aldım.



Ruslar bu konuyu amerikalılardan daha ciddiye alıyorlar.ve daha başarılı olacaklar.



Olabilir.



Alexander Dergay'la Söyleşi - 3


...Toltek bilgeliği eskiden gizliydi ve yalnızca Ruh'un işaret ettiği az sayıdaki insan için ulaşılabilirdi. Neden şimdi tüm dünyaya ve insanlara açık hale geldi?

...Görücüler Ruh'un ya da Evren'in verdiği işaretlere göre hareket ederler. İşaret öyle oldu ki, Carlos Castaneda Don Juan'ın aradığı Nagual değildi ve silsileyi sürdürmeyi imkansız kılan farklı bir enerjetik yapısı vardı. Castaneda bilgiyi gizli tutmak ya da dünyaya açmak arasında seçim yapmalıydı. O, bu geleneğin küçük bir grup içinde kalmamasını seçti. Önce dersler vererek sihirli geçişleri öğretmeye başladı. Sonra kadim Meksika bilgeliğini seminerler formunda bütün dünyada sergileyecek şekilde Cleargreen'i kurdu.


...Her öğretinin bir kaynağı olur. Toltek öğretisinin kaynağı neydi?

...Bizim öğretimizin kaynağı eski Meksika'da yaşamış olan ve algının doğasıyla ilgilenen insanlardı. Bu insanlar kendi algılarını sınadılar ve algı, enerji, dünya ve gerçek hakkında sorular oluşturdular. Sonunda bu alanda belirli ilerlemeler sağladılar ve bu bilgileri hem uygulayan, hem geliştiren hem de nesilden nesile aktaran görücüler - bilgi adamları silsilesi ortaya çıktı. Böylece bilgi günümüze kadar ulaştı.



Alexander Dergay'la söyleşi - 4


...Tensegrity'nin uygulayıcı üzerindeki etkisi nedir?


...Herşeyden önce Tensegrity içsel sağlık durumunu etkiler. Uygulamanın hedefi enerji ve fiziksel sağlık, sonuç olarak esenlik ve mutluluktur. Tipik olarak gündelik yaşamımızda kişisel öykümüze, nasıl yetiştirildiğimize ve kendimizi nasıl gördüğümüze uygun olarak davranırız. Tensegrity uygulaması, yetişme sürecinde unuttuğumuz tarafımızla, evrenle bağlantı içinde olan enerji bedenimizle yeniden temas kurmamıza imkan sağlar. Şablonlar ve ego temelinde değil, yüreğimiz, gerçek kendimiz ve enerji bedenimiz temelinde hareket etmemize yardımcı olur. Böylece yürek taşıyan bir yola gireriz - eylemlerimiz güç ve bilinç taşır, ve hayatın gerçek çağrısını bulabiliriz. Sonuç olarak Tensegrity hayatımızı bütün yönleriyle dolu hale getirir ve ek olarak, tanıdık algının ötesini algılamaya izin verir.


Tensegrity 3 uygulama içerir: Hareket ve nefes, özetleme ve rüya görme.Hareket ve nefesler sihirli geçişler olarak adlandırılır ve enerji akışımızı hissetme ve görücülerin enerji bedeni, ikiz, çift ya da rüya görme bedeni olarak adlandırdıkları parçamızla temasa geçme amacını taşır. Özetleme hayattaki davranış kalıplarını belirlemek, onları değiştirmek ve onlar için artık enerji harcamamak için uygulanır. Ve rüya görme, enerji bedeniyle birlikte olduğumuz halleri tanımamızı sağlar.


Eski görücüler rüyalarda algının daha kolay değiştiğini ve enerji bedenin algısına erişim olduğunu gördüler. Rüya görme uygulaması kişinin eğilimine göre uyku sırasında ya da gündelik gerçeklikte uygulanır. Bu uygulama hayatta olumlu durumlar yaratmaktan ( Örneğin iş, aile, sevilen kişilerle ilişkiler vs. - birinci dikkat alanı ) enerjiyi görme, başka dünyalara yolculuk etmeye kadar ( ikinci dikkat alanı) farklı amaçlarla kullanılır. Castaneda, hep görücülerin her iki dünyada, her iki dikkatte ayağı olduğunu, kendini bütün hissetmenin tek yolunun bu olduğunu söylerdi.



Söyleşi - 5


...Bilindiği gibi, görücüler silsilelerini sürdürmek için Ruh'un işaret ettiği kişileri seçerler. Şimdi öğreti ve uygulama herkese açık. Herkes bu yola girebilir ve bir Nagual olabilir mi? Ya da belirli nitelikler gerekir mi?


...Nagual, çift enerji konfigurasyonu, dolayısıyla yüksek enerji düzeyi olan bir kişidir. Fakat bu olmadan da herkes kendi Nagualı olabilir ve kendisini özgürlüğe ulaştırabilir. Tensegrity ile uğraşmaya başladığımda, büyüselliğe hiçbir özel yeteneği olmayan sıradan bir öğrenciydim. Fakat bana oldukça zor gelen şeyler üzerindeki sebatım sayesinde, algım için yeterince şey ulaşılır oldu. Ayrıca, hayatım çok daha ilginç ve parlak bir hal aldı ve sıkıntı gibi şeyler uzaklaştı, beni eğlendiren ve bana zevk veren kendi işimi kurdum, bunları Tensegrity sayesinde yapabildim. Castaneda, kendisinin ulaşabildiği şeylere herkesin ulaşabileceğini söylerdi.


Bu bilgi, Tensegrity yoluyla herkes için ulaşılabilirdir. Bu ruhsal pratik, enerjiyi, önemliliğin, bencilliğin ve şablonların prangasından kurtarır ve gelişmeye yönlendirir.



Alexander Dergay'la Söyleşi - 6


...Çoğu insan ölümden korkar. Ölümün sizin geleneğinizde yeri nedir?


...Bizim geleneğimizde ölüm korkuyu temsil etmez; o, başka bir sentaksa, başka bir enerjiye geçiştir. Castaneda sık sık , eğer ölümümüz yakın olsaydı ne yapıyor olacağımızı sorardı. Bizim öğretimiz ölüme korku noktasından bakmayı tavsiye etmez, ve bu dünyaya belirli pratik amaçlarla geldiğimizi söyler. Ölümü bir danışman olarak kullanırsak, asla memnun olmadığımız bir şeyi yapmayız. Ölüm farkındalığı ve ölümün kabul edilmesi, yüreği olan bir yol izlemeyi kolaylaştırır. Ölüm bize, içinde bulunulan anda yaşamayı öğretir. Kişi bunu idrak ettiğinde, geçmişe ve geleceğe ateş vermeyi bırakır, şimdiyi boş bir şekilde yaşamaz. Her anın değerini takdir etmeyi öğrenir.


Tensegrity, enerji bedeni eğitir ve geliştirir. Çünkü fiziksel bedenin ölümünden sonra elimizde bir tek o kalacaktır. Eğer yaşamımızda enerji bedeni yoluyla, beş duyunun ve günlük yaşam yorumlarının ötesinde, enerjiyi algılayamazsak, ölümden sonra da algılayamayız. Sonuç olarak Tensegrity, bu dünyada mutlu bir şekilde yaşamamızı, ölümden sonra ise enerji ve bilincimizi korumayı mümkün kılar.



Alexander Dergay'la Söyleşi - 7


...Önemli bir Tensegrity uygulaması da özetlemedir. Bunun etkileri nedir ve pratikte nasıl uygulanır?


...Çoğu insan yorgunluktan, güç ve enerji yoksunluğundan şikayet eder. Bunun nedeni ise gereksiz şeyler için enerji sarfetmemizdir: İş yerinde başarımız takdir görmezse moralimiz bozulur, yakınımızdaki insanların sert sözlerinden inciniriz, sürekli başkalarının gözüne nasıl göründüğümüzü önemseriz - bunlar ve başka pek çok genellikle çocuklukta öğrenilmiş davranış kalıpları. Özetlemeyle, kayıp enerjimize geri döneriz ve dikkatsizce davranmayı keseriz. Özetlemeyle kişi, davranış kalıplarına, çevreyle ve insanlarla ilişkilerine bakar ve en fazla enerjiyi nerede ve nasıl harcadığını bulur. Klasik özetlemede, kitaplarda tanımlandığı gibi, kişi tanıdığı insanların listesini yapar. Tercihan bu liste yıllara göre dağıtılmalıdır. Sonra listedeki ilk kişi alınır ve onunla ilgili durumlar hatırlanır. Nefes alıp vererek bu insanda bırakılan enerji geri alınır ve onun bizde bıraktığı enerji serbest bırakılır. Böylece yeni bir şey için yer açılmış olur. Bir kişi bittiğinde sıradaki kişiye geçilir. Özetleme çok büyük enerji verir, çünkü ömrümüz boyunca kalıplar ve alışkanlıklar temelinde, hep aynı şekilde hareket ettiğimizi görmemizi sağlar. Bize bunları değiştirme, yürekten ve gerçek "ben" olarak davranma özgürlüğü verir.


...Kitaplardan anladığımız kadarıyla görücüler izsürücü veya rüyacı olarak ayrılıyor. Şimdi böyle bir ayrım var mıdır?


...Günümüzde izsürücülerle rüyacılar arasında ayrım yapmıyoruz. Çünkü kişinin her ikisini de yapmaya ihtiyacı vardır. Pek çok fikirlerle gelen bir kişinin rüya sanatına, bu fikirleri uygulamaya koymaktan hoşlanan bir kişinin ise izsürme sanatına eğilimli olduğunu söyleyebiliriz. Her iki sanat diğeri olmadan varolamaz. İzsürme sanatına ait olan özetleme, rüya görme olmadan varolamaz. Çünkü bir kalıp bulduğumuzda bunu değiştirmek için yeni bir eylem keşfetmek gerekir, bu da gerçek bir rüya görme sanatıdır. Herşey birbiriyle bağlantılıdır, eğer sadece özetleme yapar ve hiçbir yeni eyleme geçmezsek bu uğraş boşa harcanmış olur. Bu nedenle, bu sanatlar iç içe yürür ve biz bugün kimin izsürücü kimin rüyacı olduğuna dair bir ayrım yapmıyoruz.



teşekkürler,

son paragrafta bahsedlen iz sürücülerden kasıt nedir?

ve bir insan hem iz sürücü, hem de rüya gören birisi olduğunun farkında olmayabilir mi ?



OLmayabilir. Çünkü ikinci dikkatte yaşananlar unutuluyor. İzsürücü bildiğimiz izsürücü işte, yani davranışlarını değiştirerek enerji biriktirmeye ve bileşim noktasını kaydırmaya ağırlık veren kişi.



burada daha çok yeniyim, çok okumam gerek sanırım. kullandığınız kavramları bile bilmiyorum henüz. yeni başlayanlar için ne öneriorsunuz deniz hanım?

selam :)



Selam. Ben yeni başlıyor olsaydım,ve şimdiki aklım olsaydı, bol hareket bol özetleme yapar, bunları bağımlılık haline getirirdim:Bağımlılık. Tembelliğe, zayıflığa, kuşkuya yenilmezdim. Ve başka hiçbir şey yapmazdım, hiçbir kavramı şunu bunu düşünmezdim.

Bu arada bana sadece deniz de olur mu? Hayatım boyunca kimse bana hanım demedi. Değişik bir his gerçi.



teşekkür ederim deniz. malesef bana da hiç demediler :)

okuma yapmadan da olur mu demek istiyorsun? hareket ve özetleme için öğrenmem gerekenler nedir?



Hareket için Cleargreenin videolarını kullan, özetleme için Taisha Abeların kitabını oku. Teori ve hareketler için Sihirli Geçişler kitabını başucuna koy.



çok teşekkür ederim deniz. ingilizcem olmadığı için videoları kullanamayacağım. o halde diğer iki kitabı almakla işe başlayayım .



Tamam. Ankara'da videolara Türkçe altyazı koymaya çalışan biri vardı. Ne oldu bilmiyorum. Bir bakalım. İyi geceler Semender.



Alexander Dergay'la Söyleşi - 8


...Savaşçı-gezginlerin yalnız olması gerektiğine dair bir kanı var. Bu böyle mi, ve bir özel ilişki ile bu yolu bir arada yürütmek mümkün mü?


...Pek çok insanın kitaplardan savaşçının yalnız olduğu sonucunu çıkarttığını biliyoruz. Ama öyle değildir. Geleneğimizin kapalı olduğu zamanlarda bile öyle değildi. Meksika'daki büyücüler gruplar halinde yaşıyorlardı. Günümüzde ise, ne çölde inzivaya çekiliyoruz, ne de gruplar halinde yaşıyoruz. Castaneda'nın, onun öğrencilerinin ve benim kendi deneyimime göre, aynı anda hem Tensegrity yolunu izlemeyi hem de bir ilişkiye sahip olmayı engelleyecek hiçbir şey yoktur. Bir ilişki, hayatın diğer alanları gibi, bize çok enerji de verebilir, bizden çok enerji gitmesine de neden olabilir. Bu, davranış kalıplarıyla mı, yüreğimizle mi hareket ettiğimize göre değişir. Bir ilişkiyi daha uyumlu ve daha şanslı hale getirmede özetleme iyi bir yardımcıdır.


Castaneda öğrencilerine bir sevgi ilişkisinin egoyu kaldırmanın iyi bir yolu olduğunu, çünkü bir ilişkide kalıp davranış ve hallerin sürdürülemeyeceğini, uzlaşma ve yeni perspektifler bulma ihtiyacı olduğunu söylüyordu. Bir ilişkide algımız her halukarda değişime uğrar. Bilinçli hareket etmek ve yetişirken toplum ve aileden alınan kalıplar tarafından yönlendirilmemek önemlidir. Tensegrity uygulaması, partnerimizle mükemmel bir birliktelik kurmayı rüya etmemizde bize yardım edecek bir araçtır.



Alexander Dergay'la Söyleşi-8-son.


...Toltek öğretisinde ışıltılı kozadaki bazı deliklerden bahsediliyor ve bu, farklı yorumlara yol açıyor. Bu delikler nedir ve nasıl ortadan kaldırılır? Çocuk sahibi olmaktan kaçınmak gerekir mi?


...Delikler sadece ebeveynler çocukla kötü ilişkiler içindeyse ortaya çıkar. Kötü ilişkiler demek, anne veya babada çocuğun doğası hakkında olumsuz düşünceler ve duygular ortaya çıkması demektir. Ebeveynler çocuğu sevdiklerinde, çocukla aralarında basit bir erk bağlantısı vardır. Ama bu ışıklı erk bağlantısı bozulursa karanlık ve kırılgan bir hal alır ve kritik bir noktadan sonra kopar. Sonra ana babayla çocuğu bağlayan ışıklı lifler geri çekilir ve onun yerini ışıltılı kürede görücülerin delik dedikleri bir düzensizlik alır. Bunun düzeltilmesi ise özetleme, çocukla ilişkileri inceleme ve tamir etme yoluyla mümkün olur.


...Tensegrity uygulaması kişiye ne gibi yeni özellikler kazandırır?


...Pek çok insan mutlu olmayı ister ama bunu nasıl olacağını çok az insan bilir. Halihazırda olmaya, şimdide ve burada olmaya adanmış olan ve bu kavramın pratiğe nasıl döküleceğini anlatan pek çok kitap ve gelenek vardır. Tensegrity diğerlerinin tersine halihazırda olmayı sağlayacak pratik araçlar sunar. Bunlar sihirli geçişler, rüya etme ve özetlemedir. Eğer bir insan, çevreyle ilişkilerinde ahenk içinde olma, sağlığını geliştirme, yaratıcılık dahil kapasitelerini genişletme gibi konularla ilgileniyorsa, bu bilgi onun sorularına cevaplar verecektir. Özel olarak, rüya etme uygulaması Sonsuzluk'tan bilgi çekmek için uygundur. Bu uygulamayla nasıl bilgiler alınacağı her kişinin eğilim ve tercihlerine bağlıdır. Bu bilgi iş, yaratıcılık, aile ilişkileri ve herhangi başka birşey olabilir. Özetleme ve rüya etme, önceden bize ulaşılamaz olan bilgileri, fikirleri anlamak için yeni yollar keşfetmemize yardım eder.


...Ağustos'ta Kiev'de bir Tensegrity çalışması yapacaksınız. Bize bu seminer ve konusu hakkında bilgi verir misiniz?


...Rüya Görme ile Sağlığın Geliştirilmesi semineri 11-12 Ağustosta yapılacak. Sağlık ve iyi olma konuları üzerinde duracağız. Eski Meksika'daki görücüler sağlığımızın evrenle kurduğumuz ilişkiyle bağlantılı olduğunu biliyorlardı. Seminerde hem enerji hemde beden sağlığını ilerletmek için gerekli şeyleri konuşacağız, hayatımızdaki fiziksel, ruhsal ve duygusal sağlıkla ilgili somut örnekleri inceleyeceğiz. Özel sihirli geçişleri uygulayacağız, özetleme egzersizleri ile problemlerin kökenine bakma ve sonuç alma çalışması yapacağız. Bu seminer, diğer seminerler gibi, çok sayıdaki bir uygulayıcı kitlesinin katılımının oluşturduğu bileşik bir rüyadır. Bu rüyayla bir algı kayması olur, kişi kendi enerjisine ulaşma fırsatı bulur ve burada, seminerde oluşan yeni bir perspektifi, bu seminer için, sağlık ve enerjiyle ilgili yeni bir perspektifi elde eder.


...Okuyucular için dilek ve tavsiyeleriniz nedir?


...Dileğim hoşlandığınız şeyleri yapmanız, yüreğinizin yolunu izlemenizdir. Dünya ve yaşamımız denen mucize için müteşekkir olun. Ve en önemlisi- eyleme geçin, çünkü yanlış eylemler bile bizi yürek taşıyan bir yola götürebilir.


...................................SON.................................................



Cleargreen Seminer duyurusundan bir bölüm: Sonsuzluk Tiyatrosu


"Farkındalık genişlemesi, sosyal ilişkilerimize - sosyal düzenle bağlantılarımıza taze bir perspektif getirerek keşfedilen bir hazinedir. İnteraktif bir sanat olan Sonsuzluk Tiyatrosu, ister oyuncu ister seyirci olarak, farkındalığı özgürleştirmenin araçlarından biridir.


Bunu Don Juan'ın silsilesine Nagual Elias Ulloa getirdi, onun öğrencisi ve Don Juan'ın velinimeti Nagual Julian Osorio tarafından geliştirildi. Bu ilk tiyatro formları Carlos Castaneda tarafından adapte edildi. Sonsuzluk Tiyatrosunda, silsilenin rüya hareketleri - sihirli geçişler - özel bir şekilde uygulanır; oyuncular çeşitli maskeleri deneyerek alışılmış kimliklerinin de bir maske olduğunu görürler - yolu bir an için bile olsa berraklaştırmak, sonsuzluğun kendisinin bir uzantısı olan gerçek kimliklerinin farkına varmayı ve nasıl yaşayacağını, nasıl olacağını niyet etmeyi sağlar.

Oyunlarında, hayattaki gibi, bir farkındalık turu, yolculuğu yaparlar, bu yolla onlar ve evren, kendi enginlik, çeşitlilik ve değişebilirliklerinin daha fazla farkına varırlar."



Nyei Murez ve Reni Murez'le yeni röportaj (Eylül 2012)'dan alıntı: Sonsuzluk Tiyatrosu ve Yeni Kitap


Don Juan'ın çömezlerinin kitaplarında Sonsuzluk Tiyatrosuyla ilgili örnekler var mı?


Evet, Don Juan'ın velinimeti Nagual Julian çömezlerini tiyatroyla eğitiyordu. Bunu onlarla gündelik yaşamdaki etkileşimlerinde uyguluyordu. Onların öğrenmesini istediği şeylere göre sürekli olarak senaryolar kuruyor, roller oynuyordu. Örneğin: Nagual Julian, Don Juan'ın "Tinle buluşmasını" istedi ve bir parti yapacağını duyurdu. Bütün çömezleri ve kasabalıları nehir kıyısındaki yüksek bir yere davet etti. Burada ziyafet, danslar ve oyunlar içeren tam bir fiesta yaptılar. Belli bir anda Nagual Julian, Don Juan'ın "Tinle buluşma" zamanının geldiğini söyledi ve hiçbir uyarı yapmaksızın Don Juan'ı kaldırdı ve suyun kıyılara taşacak kadar bol olduğu bir dönemde, nehre attı. "Nehirde öfkeye kapılma!" diye bağırdı. Don Juan'ın enerji bedeninin - yani ikizinin, sonsuzlukla olan bağının - farkına varması böyle oldu. Hayatındaki her olayla, her engelle kavga etmesi gibi nehirle kavga edemedi. Boyun eğdi ve kendisini hem nehirde yüzerken, hem de , enerjetik parçası olarak, nehir kıyısında koşarken buldu. Nagual Julian'ın ona göstermek istediği şeyi, hayatındaki akışla kavga etmeyi bırakırsa aşkın bir gerçeğin kapılarının ona açılacağını kavradı.


Son olarak Carlos Castaneda'yla olan yaşantılarınızı yazmayı planlıyor musunuz, eğer öyleyse ne zaman yayınlayacaksınız?


Evet,önümüzdeki yıl öğreticilerimizle deneyimlerimizi anlattığımız bir kitap yayınlayacağız.



deniz cevirileri siz mi yaptiniz , hangi siteden,



Evet ben yaptım. Dergay'la söyleşinin adresi: http://tensegrity.ru/interview/2012/dergay


Sonsuzluk tiyatrosuyla ilgili söyleşi:

http://cleargreendreamingtogether.com/updates/interview-theater-of-infinity-comes-to-london/



Zannedersem çeviriler deavm ediyor dimi deniz?



Elbette



Tesekkurler kolay gelsin.



Carlos Castaneda'yla röportaj, 1997 ( http://www.cleargreen.com/e.cfm?WK=english/purpose/interviews.cfm )


Soru: Toplumda tanınmak için kendisini şu veya bu şekilde sizinle ilişkilendiren çok sayıda insan var. Kişisel bir teori hazırlamak için sizin öğretilerinizi yorumlayan ve yeniden biçimlendiren Victor Sanchez hakkındaki fikriniz nedir? Ve Don Juan'ın öğrencisi olarak seçildiğini ve Don Juan'ın sırf onun için geri geldiğini iddia eden Ken Eagle Feather hakkında ne düşünüyorsunuz?


Cevap: Gerçekten de kendilerinin benim veya Don Juan'ın öğrencisi olduğunu iddia eden bazı insanlar var. Ben bunlarla hiç görüşmedim ve Don Juan'ın da hiç görüşmediğini garanti edebilirim. Don Juan yalnızca kendi şaman silsilesinin sürdürülmesiyle ilgileniyordu. Bugüne kalmış olan dört öğrencisi vardır. Diğer öğrencileri onunla birlikte gitmişlerdir. Don Juan bilgisini öğretmekle ilgilenmiyordu, sadece silsilesini sürdürmek için öğrencilerine öğretiyordu. Don Juan'ın silsilesini sürdüremeyecekleri için, dört öğrencisi onun fikirlerini yaymaya zorlandılar.


Bilgisini öğreten bir öğretmen kavramı bizim bilişsel sistemimizin bir parçasıdır, fakat eski Meksika şamanlarının bilişsel sistemlerinin bir parçası değildir. Öğretmek onlar için saçmaydı. Onların silsilesini sürdüreceklere öğretmek ise başka bir meseleydi.


Benim ya da Don Juan'ın isminin kullanılması fazla çaba harcamadan yarar sağlamak için kolay bir yoldur.



Ruscadan ceviri baba bir calisma , ben CC nin bir iki kitabinin rusca baskilarini okumaya kalkistim , bitiremedim havlu attim, gozum sasi oldu ,o harflere alismak bir dert , bi de nedense bati dan daha ufak font kullanirlar ..


yani eline, gozune saglik deniz.



Aynen hem tebrik hem teşekkür. İkisi bi arada.



Evet ben de teşekkür ederim çok sağolun.



Nyei Murez ve Reni Murez'le yeni röportaj (Eylül 2012)'dan alıntı: Sonsuzluk Tiyatrosu


Sonsuzluk Tiyatrosu nedir? Eski Meksika'daki büyücüler için Sonsuzluk Tiyatrosu neydi? Ve günümüzdeki büyücüler için nedir?


Nyei MUREZ: Sonsuzluk Tiyatrosunun kökleri don Juan'ın silsilesine, binlerce yıl öncesinden gelen fiziksel ve enerjetik hareketlere dayanır... Bu hareket dizileriyle çakal, eklem bacaklılar, kelebek, kuşlar, tüylü yılan vs gibi başka yaşam formlarının farkındalığına çağrı yapılır. Bu dizilerle kişi geçici olarak insan perspektifinin dışına çıkar ve bu farklı yaratıkların farkındalığına bir bakış atar. Böylece daha geniş bir insan formuna, farklı bir açıdan görme yeteneğine sahip olur. Kişi, ya da sahip olduğu kişisel bakış açısı, daha az katı, daha az "nihai" bir hale gelir. Kişisel bakış açısı, artık tek bakış açısı değildir. Böyle kısıtlı bir bakıştan özgürleşmiş olmak, Sonsuzluğun kişiye dokunmasını sağlar.



Bu hareketler tensegry mi oluyor?



Tabi. Ama tek tek hareketler değil, belirli hareket dizileri ya da hareket formları. Kurt formu, coyote formu vs.



Sonsuzluk Tiyatrosu nedir? Eski Meksika'daki büyücüler için Sonsuzluk Tiyatrosu neydi? Ve günümüzdeki büyücüler için nedir?


Reni MUREZ: Bu, "şekil değiştirme" veya günümüzdeki görücülerin deyimiyle "algı kaydırma" kolaylığı , çok erken dönemlerdeki insan atalarımızın sahip oldukları bir şeydi. İnsan kimliği diğer yaşam formlarından o kadar ayrı değildi. Eski İnsan, yaşadığı dünyayı kendisinin de bir parçası olduğu içiçe bağlantıları olan bir ağ olarak deneyimliyordu. Ama sonuçta bir "ayrılık" ve kendini diğer duyarlı varlıklardan ayrı bir "ben" olarak tanımlama devreye girdi . Şaman görücüler içiçe bağlantılı dünyanın ( bugün hala genlerimizde devam eden dünyanın) erkine tekrar dokunabilmek için bu içiçe duruma geri dönüş olanağı veren hareket formlarını uygulamaya başladılar.

Bugün, bu hareket formlarının modern versiyonları uygulanmaktadır ve bunlar benzer bir etki taşımaktadırlar. Bizi olduğumuz yerden ,sözgelimi, tek bir kimlikten, dünyada tek bir var olma biçiminden, dünyaya tek bir tepki verme biçiminden başka bir yere taşıyarak daha akıcı olmamızı, çok daha büyük fonksiyonel olanaklarla iş görme ve algılama kapasitesine sahip olmamızı sağlarlar.

Ve bugün bildiğimiz şekliyle Sonsuzluk Tiyatrosunun "niyet"i budur. Farklı sosyal maskeleri denememize fırsat verir ya da hergünkü rol ve maskelerimizi yeniden oynama fırsatı verir ve eski role yeni bir niyetin eklenmesini sağlar. Bunu yaptıkça farkındalığımız büyür ve gittikçe bireyler olarak aslında sonsuzluk gibi "çoğul" birşey olduğumuzu ve alıştığımız tekil rolümüzün mücadele etmeye değecek kadar önemli olmadığını öğreniriz.



Hayatınızda eğiliminizin olduğunu gördüğünüz ve bırakmak istediğiniz rolleriniz var mı? "Evet" kişisi, "haklı olmak zorunda olan kişi" veya "hayır" kişisi vs. gibi.

Bunlar don Juan'ın Carlos Castaneda'ya bahsettiği üç ego arketipinden kaynaklanan bazı rollerdir:

Sidikler: Gülümseyen ve "evet" maskesini giyen kişi, yine de gizlice "işeyen" ve gerçekten ihtiyaç duyulduğunda asla orada olmayan kişi.

Ossuruklar: Çok fazla gazı, havası olan, gereksiz yere "herşeyi" bilip size de anlatan ve hep haklı olan kişi.

Kusmuklar: (Yakınmalarla) yüklü olan, ve bu nedenle eylemsiz, ve herhangi bir şey yapması için yalvarılmayı bekleyen kişi---siz onlarla uğraştığınız sürece, azar azar yakınma-kusmuklarını ortaya dökecektir.

cleargreendreamingtogether.com'dan Sonsuzluk Tiyatrosu hkk.

(Son paragrafın çevirisi N. Erkmen'e ait)



Bu hareket formları ile ilgili video veya görsel çizim,resim mevcut

mu acaba?



2. videoda (preparing intent) "kazma :) dişli kaplan", başka bir türe geçme videosunda (4. video-crossing phylums) ise "kanatlı varlıklar" ve "kelebek" formları vardı.



Bu videoları izleyebileceğimiz site adresi varmı acaba?



İnternette sadece kanatlı varlıkları görebildim. Uça uça gezersin artık.


http://www.youtube.com/watch?v=l3CmEUrHhqo

http://www.youtube.com/watch?v=RYiabc6I9bw



Teşekkürler bakalım kanatlanabilecekmiyiz.))







"Savaşçı-Gezgin her eylemi - en basitini bile - hesaba katar. Sabah yataktan nasıl çıktığını, masada nasıl oturduğunu, bir kalemi nasıl tuttuğunu vs. -- Her bir eylem enerjetik ikizimizle, enerji bedenimizle, ve "niyet"le bağımızı hatırlamak için bir fırsattır. Bedenlerimize farkındalık getirmek bizi şimdiki ana tam bir dikkatle bakmaya, hayatı dopdolu bir biçimde yaşamaya davet eder."


Cleargreen'deki "Bedenin Yapmama-sı" duyurusundan.


"For the warrior-traveler, every act counts, even the simplest action, such as how we get out of bed in the morning, how we sit at our desks, how we hold a pencil, etc.-- as each act is an opportunity to remember our connection with intent and with our energetic counterpart, our energy body. Bringing awareness to our bodies is bringing our full attention to the present moment, inviting us to live our lives to the fullest."


Classes on Tensegrity


The Not-Doing of the Body



Eline sağlık son yazdığına kadar olanlari kopyalamisim iyikide kalanları yazarım artık).)Aslında bu çeviriler kitap olarakda yayımlansa güzel bi kaynak olabilir Deniz.



Sağol varol. Nyei ve Renata Murez Castaneda'yla yaşadıklarını anlatan bir kitabı 2013'te yayınlayacaklarını söylediler bir kaç ay önceki bir röportajda.. Yukarıdaki konuları da kapsar muhtemelen.



Bak onu bilmiyorum öğrenmiş oldum.çeviri iyi olur umarım.



İnşallah.



Ben N.Erkmen'le birlikte o kitabın çevirisini yapmak isterim.



Bir de yayınevi açabilecek kadar rüya-kurma gücümüz olsa çok iyi olurdu.



Tensegrity'nin sihri, uygulayanların gündelik yaşamlarını iyileştirmek için şamanik prensipleri kullanma becerisi kazanmasıdır. Don Juan Castaneda'ya şunu söyler : "Zamana uy."

Bu nedenle özgürlük, şimdi ve buradada, modern hayatta, yaşadığınız kentte, ailenizde, işinizde, içinde bulunduğunuz koşul her ne ise orada uygulayacağınız bir şeydir. Özgürlük, kaynaktan veya sonsuzluktan doğmuş olmanızdan dolayı, sonsuzlukla her zaman temas içinde olabileceğinizi farketmektir, ister hapishanede olun, isterseniz sarayda olun. Eğer bilgi kaynağınız bu temas ise, nerede olursanız olun özgürsünüzdür.


Renata Murez



"Tensegrity, çağımız insanının sonsuzluğa yolculuğu için Carlos Castaneda'nın geliştirmiş olduğu bir yol haritasıdır"


Renata Murez



Don Juan'ın Carlos Castaneda'ya söylediği gibi, "eski" büyücüler yağmur yağmasını kontrol etmek, içinde yaşamak niyetiyle diğer dikkatlere geçişler bulmak gibi bazı somut büyü becerilerine saplanmış meraklı bir gruptu. Algı balonunu kaydırma amacı bakımından diğer büyücülerle yakın bağlantı içindeydiler ancak kendilerini ajandalarından, alışkanlıklarından ve kişisel öykülerinden temizlemekten uzaktılar. Sonuç olarak bu görücülerden bazıları gerçekten büyük yüksekliklere ulaşırken diğerleri kendi kısıtlılıklarında tuzağa düştüler. Bunların çoğu ulaştıkları algı değişikliklerini abartılı yollarla gerçekleştirdiler.

Don Juan'ın, Carlos Castanedanın ve Tensegrity uygulayıcılarının ait olduğu "yeni" görücüler ise bu silsileyle bağlantılı olmakla birlikte farklıdırlar. Biz modern görücüler dış çevreden çok içsel özümüzü kontrol etmekle ilgileniyoruz. Bizim algı uçuşlarımız tedricidir ve yaşam boyu edindiğimiz anlaşma ve alışkanlıkların gözden geçirilmesi eşliğinde gerçekleşir.


Cleargreen



Rusya'daki Cleargreen'le bağlantılı Son Durak Sonsuzluk grubunun hazırladığı bir Tensegrity tanıtım videosu. Tensegritynin köklerini ve sırasıyla Sihirli Geçişler, Özetleme, Tanıklı İzsürme ve Rüya Görme Sanatını kısaca anlatıyor.




Merhaba,

Benim adım Renata Murez. Ben, Tensegrity öğretmeniyim ve Carlos Castaneda, Carol Tiggs, Florinda Donner Grau ve Taisha Abelar'ın çömeziyim. Onlar da bir Yaqui kızılderilisi, bir görücü ,büyücü olan Don Juan Matüs'ün öğrencileriydiler Don Juan Matüs onları algı özgürlüğü kavramıyla tanıştırdı. Bu, normal farkındalığa, gündelik gerçeğe, görünür dünyaya ek olarak eski Meksika görücülerinin Rüya Beden dedikleri Enerji Beden vasıtasıyla görünmez dünyaları algılama yeteneği geliştirmek demektir.

Carlos Castaneda, 14 yıl Don Juan Matus'un çömezi oldu. Ve 1968- 1998 arasındaki mucizevi maceralarını, paranormal maceralarını 12 kitap halinde yazdı. Bu kitaplarda bütün bu etkileyici deneyimleri tanımladı. 1993'te bunlara ek olarak Don Juan'ın öğretilerini uygulamalar halinde öğretmeye başladı. 1993'te seminerlere başladı. Bu seminerleri yönetti, konuşmalar yaptı, uygulamalar yaptı. Bu seminerler bugün hala yapılmaktadır.

Castaneda, Don Juan'dan öğrendiği bu özel bilgiye Tensegrity adını verdi. Tensegrity'nin ana amacı, günümüz sıradan insanına enerji dünyasına, enerji bedenin dünyasına nasıl giriş yapacağını öğretmektir. Birkaç ana uygulama vardır: Birincisi Sihirli Geçişler denen ve eskiMeksika büyücüleri tarafından yükseltilmiş farkındalıkta keşfedilmiş hareketlerdir. Bu hareketler, burada, normalfarkındalıkta uygulandığında uygulayıcıyı yükseltilmiş farkındalığa, enerji bedenin farkındalığına kaydırırlar.

Bir diğer uygulama rekapitülasyon (özetleme) olarak adlandırılır. Bunda hayatın anahtar sahnelerini yeniden gözden geçiririz, bu anahtar sahneler bizim kendisinden özgürleşmeye ihtiyaç duyduğumuz hayat sahneleridir. Yalnızca normal farkındalıkta bize olmuş şeyler olarak değil, aynı zamanda enerji bedenimize olmuş şeyler olarak bunları gözden geçirmek algı özgürlüğünü kazanmak için gereklidir.

Özetlemenin bir başka boyutu Sonsuzluk Tiyatrosudur. Bu pek çok seminerde uygulanmaktadır. Bunda olan şey hayatınızdan anahtar bir sahne alıp bunu hem normal farkındalıktan hem rüya beden farkındalığından ortaya koymak, oynamaktır. Uygulamacılar enerji bedeniyle olduklarında belirli şeyler söylerler, bunu belirli şekillerde tanımlarlar. Yüreklerinin açıklığını belirtirler, 360 derece çevrelerini algıladıklarını söylerler, algıları sadece kendilerine odaklanmamıştır, aynı şekilde başka herkese de odaklanmıştır. Bu sanki algı kafadan değil kalpten yayılıyor gibidir. Carlos buna "yürek taşıyan yol" demiştir. Dünyada bu yürek taşıyan yolu yaşamak için çaba gösteren pek çok uygulamacı var.Ve ben kendi yoluma 20 yıldan fazla bir süre önce başladım ve şimdi dürüstçe söyleyebilirim ki başladığım zamandaki insan değilim. O zaman çok az rüya görme yeteneğim vardı ve insanların enerjilerini ve motivasyonlarını okuyamıyordum. Şimdi bunlar oldukça kolay. Bir biçimde normal farkındalığım, enerji bedenin farkındalığı, yarı yarıya.

Her seminerin başında Carlos insanlara ilk olarak şunları söylerdi: "Sadece benim lafıma bakmayın! Deneyin , görün, sonra gelin ve bana deneyiminizi anlatın. Çünkü önemli olan herbir kişinin deneyimleridir. Sizin için işe yarayan şey bu mudur, sizin için yürek taşıyan yol bu mudur ?"

Size aynı davetiyapıyıorum. 8 - 10 Ocak 2015'te Moskova'da bir seminer olacak. Yeni gelenler için "yürek taşıyan yolu bulmak" adında bir giriş bölümü olacak. Bunu izleyen workshop'un adı "Birbirine Doğru Düşlemek."

Ben orada olacağım. Sizi de orada görmek isterim.

Teşekkürler!


http://www.youtube.com/watch?v=CD29HMaXnHI&feature=share



"Tensegrity'yi gizlice uygulamak, evinde kapalı ve tecrit halinde olmak çok kolay bir şeydir. Carlos bunu "ürkeklik" olarak adlandırıyordu. "Tensegrity'yi grup olarak uygulamak ve gruptaki herkese, neye inanıyorsak açık bir şekilde deklare etmek ve savunmak çok daha komplex bir meydan okumadır."

Başkalarının müdahalesi olmadan "eski benliğimiz" görünmez, gizli ve araştırılmamış olarak kalır. Kooperasyon olmadan ne kadar sabırsız, inatçı ve yargılarla dolu olduğumuzu hiçbir zaman bilemeyiz ve onun için "kendi başına yaşamanın" çok daha kolay olduğunu inanmaya devam ederiz."


Renata Murez - Cleargreen



Bu okuduğum söyleşiden kafama takılan bir kaç soru oldu. İngilizcem yeterli olmadığı için buraya sormak zorundayım. İngilizce olarak Türkçe'den daha fazla kaynak var.


1- CC'den eğitim alan Tensegrity uygulayıcıları CC ile yaşadıklarını anlatan bir kitap yazacaklarınından bahsetmişler. Bu kitap yazıldı mı?

2- Video'da görülen bayanlar CC'nin öğrencileri mi yoksa çömezleri mi?

3- Sonsuzluk tiyatrosu ile ilgili yazılmış bir kitap var mı?



1- Yazılmadı. Tahminimce bazı olumlu gelişmeler nedeniyle erteleniyor. Bu gelişmelerin ne olduğunu bilmiyorum. Ama kitabın ertelenmesi, Carol Tiggs'in Soçi'deki seminere gelmesi vs, birbiriyle bağlantılı diye düşünüyorum.

2- Doğrudan Çömezler.

3- Yok.



Rüya Beden (Enerji Beden) yeni'yi sever - Renata Murez



Sessizbilgi Listele - - - - - Yeni Siteye Dön