La gorda üzerine notlar
La gorda üzerine notlara ek
La gorda,nın yaşam öyküsü bir insanın kadın olarak başına gelebilecek en kötü olayların bileşkesi gibi. İki kız çocuğu var sürekli şiddet göruyor gördüğü şiddete dayanamayıp evden kaçıyor başka bir erkeğin ağına düşüyor bu adam onun kucağına başka birine ait çocuğu verip sokaklarda dilenmeye yolluyor.
Dilenerek kazandığı parayı beğenmeyip sürekli dövüp elindeki paranın tümünü alıp açlığa mahkum ediyor.
Buda yetmiyor la gorda,yı hamile bırakıp kendi çocuğuyla dilendirmenin hayalini kuruyor tam tiran tam esnaf.
Tonalde ne kadar tanıdık bir öykü bu durumda olan buna benzer duyduğumuz gördüğümüz ne çok insan öyküsü var.
Bizim evrenimizin acımasız ,avla avcı arasında bitimsiz mücadelesine çarpıcı bir örnek,enerjinin doğası böyledir farkındalık üreten bütün türler başka bir enerji kaynağını ele geçirmenin peşinde burada iyi yada kötü yok bizim işimiz farkındalık üreten türleri yargılamak değil kusursuzluğa giden yolu keşfetmektir.
La gorda,ya sempati duyup onu kollayıp, olayın iki erkek figürünü göz ardı edemeyiz la gorda,ya uyguladıkları şiddeti nasıl içselleştirmiş olabileceklerinin izini sürmeliyiz.
o iki erkekte yaşamlarının bir döneminde acımasız koşullara itilmişlerdir bileşim noktaları sert bir kayışla endişe ve kaygıya doğru hareket etmiş gördükleri şiddeti normalleştirmek için kendilerine bunu reva gören kişileri rol modeli olarak almışlardır.
Birleşim noktaları bu noktaya ulaştıktan sonra kendileri de küçük birer tirana dönüşmüşlerdir Burada durup o iki adamla bizim aramızdaki benzerlikleri yakalamalıyız.
Bizlerde bir kadın tarafından yetiştirildik dikkatimizi ilk olarak ona verdik(1.dikkat diyelim)bize ilk formatı atan kişi annemizdir daha sonra yaşamımiza başka kadınlar girdi.ailemizin konfor alanını oluşturan bileşkeler neyse bizde o bileşkelerin erkesel karşılığıyız .
erkeklerin baskın olduğu bir konfor alanıysa kuvvetle muhtemel bizde daha ataerkil davranışlar sergileriz birleşim noktamıza kayıtlı davranışları tekrar yoluyla dahada somutlaştırır yargılara varırız.
Böyle bir ortamda büyüdüysek kadınlardan talep edeceğimiz şey alıştığımız konforun ihtiyaçlarını gidermeleri olacaktır.sevilme ihtiyacı,erkekliğimizin onaylanması
Bizde kendi tonalimizde birlikte olduğumuz kadınlara buna benzer davranışlar sergilemiş olabiliriz.dozajı ne olursa olsun bağıl ilişkilerimiz bizide şiddet sarmalına yakın tutar.
Birleşim noktamız kaygı ve endişeye bağlıdır dolayısıyla şiddetin sınırının sözlü yada fiziki saldırıya dönüşmesi pamuk ipliğine bağlıdır.
ahlaki durumumuz,sosyal statümüz,eğitimimiz ne olursa olsun farketmez harika benliğimizi tehdit edecek kişi kim olursa olsun mutlaka karşılığını alacaktır.kendimizi haklı çıkaracak bir sürü gerekçe bulabiliriz
O iki adamında uyguladıkları şiddeti nasıl gerekçelendirdiklerini tahmin etmek zor değil.
Kusursuzluk yoksa ne yaptığımızın neyin içinde olduğumuzun hiç bir önemi yoktur.
La gorda yediği dayaklardan hamile iken düşük yapar ve ölümün kıyısından döner kendisini dilendiren tirandan kaçar ailesinin yanına döner henüz tam anlamıyla dibe vurmamıştır kul tam anlamıyla sıkışmadan hızır yetişmez.
Geriye döndüğünde aile kararıyla taşlarla sopalarla (recm)öldüresiye kıyıma maruz kalır.
Buradada yine hepimize tanıdık olay örüntüsü iş başındadır ailesinin isteğine karşı gelen kadının katli vacip kanı helâldir.
Bizim coğrafyamızdada aile kararıyla katledilen kadınlar kız çocukları vardır bazı insanların severek kullandığı bir tespit vardır sosyolojik arka planı güçlendirmek için ve birazda poetik olduğu için "coğrafya kaderdir" derler.
Coğrafya kader değildir olan şey insanlığın birleşim noktasının aynı yerde olmasıdır görece küçük farklar bir şeyi değiştirmez biri kamışla saldırır,saldırır öteki hortumla coğrafi farklar ürün çeşitliğine hangi imkanı sunuyorsa artık.
Bizim o iki adamdan ne farkımız var?
Ataerkil isteklerimizi yerine getirecek bizi sevecek erkekliğimizi sorgulamayacak,bizi hoş tutacak bir kadın bulmak.istediğimiz konfor alanının ihtiyaçlarına cevap vermediği zaman huysuzlanacağız,öfkeleneceğiz o çok sevdiğimiz uğruna hârâ geceler geçirdiğimiz kadından nefret edeceğiz bir daha yüzünü görmek istemeyeceğiz.
sert bir kayışla birleşim noktamız çöken tonal adamızı hızla tamire girişecek.
Yeni birini bulup daha profesyonel yalanlarla ayakta tuttuğumuz benliğimizi yeni birşey gibi pazarlayacağız.
Kendimize bir la gorda bulacağız öyle şiddetli biri olmasakta kendi gizli ajandamızı sürdureceğiz konfor alanımızı genişletmek için süslü cümleler kurup,tuzağımızı pekiştirecek hoşa gidecek kimbilir kaç kere tekrar ettiğimiz davranışlar sergileyeceğiz,bu arada kadın yada erkek olmamız farketmiyor la gordanın hikayesi hepimiz içindir.
La gorda ölümün kıyısında iken teyzesi onun bakımını üstlenip iyileşmesine yardımcı olur.
buradada durup aslında yaşamımızda bize ne çok insanın destek olduğunu hatırlamamız gerekir.Bizim haberimiz olmadan yaşamımıza dokunuş yapan insanlara teşekkür etmeliyiz.hiç bir şeyi kendimiz yapıyor değiliz bir çok insanın desteği olmadan tek başımıza yaptığımız çok az şey vardır.
La gorda teyzesinin yanından ayrılır gizlice bulunduğu bölgeyi terkeder yine bir yabancı onun bulunduğu bölgeden çıkması için yardım eder.
Köpekler gibi sokaklarda dolaşır aç bilaç çöpleri karıştırıp karnını doyurmaya çalışır.
Pazar yerinde umutsuzca dolanırken pablitonun ayağına dolanır.korkar pablitonun kendisine vuracağını zanneder pablito ona yardım eli uzatır,ona yatacak yer verir çamaşır yıkayıp bunun karşılığında yiyecek birşeyler alır.
Yollarının pablitoyla kesişmeside dikkate değer bir durumdur.o sırada don huan ve genaronun pablitoyla tanışmaları daha çok yenidirki oda çok güzel bir erk öyküsüdür.
Don huan pablitoyu aramak üzere pablitonun marangoz atölyesine gelir la gordayı görür
La gordanin başının üzerinde kusursuz bir şekilde taç şeklinde dönen güveyi görür.
Ancak sadece güveyi değil ölümününde orada olduğunu görür.
Bir nagualin gerçekmi sahtemi olduğuna ilişkin gerçek bir test anı budur.
Şişman gordanın başını arkadan tutar ve yönünü değiştirir çok uzun bir sürenin sonunda la gorda bayılmış kendisine sonsuzmuş gibi gelen bir zamanın sonunda uyanır ve nagualle ilk karşılaşması böyle olur.
Çocuk sahibi olmanın yaşamımızın yönüyle olan ilgisi
Çocuk sahibi olan erkek ve kadınlar eskiye oranla daha çekingen ve ürkek hale gelirler,buda yaşamlarına yeni gelen çocuğun onlara yeni bir yön vermesi anlamına gelir.
onun ihtiyaçları ve konforu için ebeveynler tüm erklerini enerjilerini tüketir çocuk erkek ise babadan kız ise anneden beslenir enerjetik bir kanalla pipetle çeker gibi karınlarının sol yanından cork cork emer durur.
çocuk zıplayip dururken ebeveynler embesilleşir oyun parkında bir bankta bu tarife benzer enerjisi tükenmiş anne babalar görmek mümkündür .
bazen bebek arabası iten bir erkek gördüğümde tebessüm etmeden duramam dünün avcısı bugün neredeyse çocuk emzirecek yeni yeteneklerle donanmış gibi dolaşmaktadır birleşim noktası herşeye kadirdir bunu unutmayalım.
Nagualın verdiği yeni yön
Bunun anlamı çok açık değilmiş gibi görünebilir anlayışımızın kıtlığı erk seviyemizden kaynaklanır erkimiz arttıkça nagualin erkinin ve buna bağlı olarak niyetinin neleri başarabileceğini daha iyi anlamaya başlarız erkle haşır neşir oldukça bunun nasıl mümkün olduğunu biliriz.
Ölümünün la gordanın çevresinde olması
Tonallerimiz çok hassastır çabuk yaralanır ani ve sert değişiklikler tonali büzer la gordanın yaşadıklarıda tonalinin yaralanmasına yeterde artar bile böyle bir durumda ölümün üzerimize zıplaması an meselesidir.
La gordaya eziyet eden iki küçük erkek tiran ve bir erkek nagual olarak don huan arasındaki fark
Don huan kusursuz bir varlık la gordayı fizik bedeni ve sosyal statüsüyle değerlendirmedi o tinin işaretlerini takip eden enerjiyi doğrudan gorüp akışın izini süren bir savaşçı.
La gordayı içinden çekip çıkardığı durum kişisel tercihlerinin bir sonucu değildir kendine bir kadın yada hizmetçi arıyor değil tinin buyruklarını takip eden nagual ona iyi davranıp la gordanın çarpık ve yaralanmış tonalini düzeltmesine yardım eder.
Yine burada durup kendimize bazı sorular yöneltmeliyiz.
Gerçekten bir kadınla yada erkekle kusursuzca bir arada oldukmu yoksa yine ihtiyaç haritalarımız gizil arzularımız iş başındamıydı birinin bizi sevmesine duyduğumuz kör açlıkmı bizi motive ediyor.
Çok sevmeler, çok aşık ,olmalar flörtleşmeler ve kaba arzular bizimde tonalimizin nereye doğru yönlendiğine işaret eder.
bizim sevmeyi bilmediğimiz aşikârdır tüm insanlık ailesi olarak sevgi,aşk,diye diye ortalıkta dolaşıyoruz somut ihtiyaçlarımızdan ayıramadığımız şey nasıl sevgi ve aşk olabilir.
Hızla bağımlılığa, oradan nefrete oradan şiddete bir saniyede evrilen şey nasıl sevgi olabilir.
Ama daha komiğide var don huana öykünüp bir kadıni yada erkeği dönüştürmeye çalışmak onunla tavşanlar gibi sevişip güya iki savaşçı gezgin gibi bir yol paylaştığını sanmak
gördüğümüz gibi birleşim noktamızın konumu tonalimizin özetini ele verir buda erkesel olarak ne durumda olduğumuzu ifade eder...
La gorda don huanın kendisine olan ilgisini kişisel zannediyor çunkü erk seviyesi yetersiz
Tıpkı bizimde don huana öykünüp bir kadinı yada erkeği değıştirmeye çalışıp onunla kusurlu birşey yaptığımızi görmezden gelip salağa yatmamız gibi.
salaklik burada mizahi elbette olan biten birleşim noktamız ve ona bağlı erkesel seviyemizdir.
kaba dürtusel ihtiyaçlarımıza acaba enerji gerçekliği elbisesini giydirebilirmiyiz gibi bir kurnazlık yapanlar mutlaka vardır çok komik değilmi
la gorda üzerinden kendimize bakmaya devam edelim
savaşçı dostlar neler düşünür bu konuda acaba ?