1

Konu: Şamanlık ve Bilinç Halleri (Michael Harner - Şamanın Yolu kitabından)

Şamanik uygulamanın başlaması ile birlikte, kişi benim Bilincin Olağan Hali (BOH) dediğim konumla Bilincin Şamanik Hali (BŞH) dediğim konumu arasında hareket eder. Bilincin bu konumları bir şeyi anlamanın anahtarıdır, tıpkı Carlos Castaneda'nın “sıradan gerçeklik” ve “sıradışı gerçeklik” dediği gibi. Bu bilinç hallerinin arasındaki fark belki de hayvanlardan örnek vererek açıklanabilir. BOH'de bizler için “efsanevi” yaratıklar olan ejderhalar, kartal başlı aslanlar, BŞH'de “gerçek” tir. Onların “efsanevi” hayvanlar olması fikri BOH'de yararlı ve meşru bir kavramken BŞH deneyimlerinde geçersiz ve önemsizdir. “Fantezi” BOH'de olan bir insan için, BŞH'de deneyimlenenleri ifade ederken kullandığı bir terim olabilir. Bunun tam tersi olarak, BŞH'de olan bir kişi BOH'de yaşananları bir illüzyon olarak adlandırabilir. Kendi bilinç konumlarından baktıklarında her ikisi de doğrudur.

Bir Şaman, istediği zaman bu bilinç halleri arasında hareket etme avantajına sahiptir. Şaman olmayanların BOH'ne girebilir ve o perspektiften algılanan gerçeğin doğasını onlarla birlikte dürüstçe kabul edebilir. Sonra BŞH'ne geri dönebilir ve orada daha evvel bulunanların anlattığı deneyimleri şahsen yaşayabilir.

İnsanın kendi hisleri ile gözlemlemesi gerçeğin deneysel tanımının temelidir ve şimdiye kadar hiç kimse, birebir gözlemlerinin geçerli olduğu sadece bir tek bilinç halinin varlığını kanıtlayamamıştır. BŞH'nin efsanesi sıradan gerçektir, BOH'nin efsanesi ise sıra dışı gerçektir. Önyargısız hükmün, çelişkili bilinç hali içindeyken kazanılan deneyimlerin değişkenliğinde verilmesi son derece zordur.

Bazıları, biz insanların uyanık olduğumuz zamanın büyük bölümünü BOH'linde sürdürmemizin nedeninin bu şekilde tasarlanmış doğal bir seçim olduğunu kanıtlamaya çalışıyor, çünkü onlara göre hakikat budur ve uyku dışındaki tüm diğer bilinçsizlik halleri yaşamımızı sürdürmemizi engelleyen sapkınlıklardır. Bu tür bir tartışma, bizlerin gerçeği alıştığımız gibi algıladığımızı, çünkü bunun yaşamımızı sürdürmenin en iyi yolu olduğuna kadar gidebilir. Fakat nörokimya alanındaki son gelişmeler, insan beyninin dimetiltriptamin gibi halüsinasyona neden olan psiko-aktif ilaçlar dahil kendi bilincini değiştiren uyuşturucu maddeler içerdiğini göstermektedir. Doğal süreçte, bilinç durumunu değiştiren bu tür maddelerin, işlevleri hayatta kalmak için bir avantaj olmadıkça kendilerini göstermeleri mümkün değildir. Bu bağlamda, doğanın, bilincin farklı bir düzeyinin bazen olağan düzeyinden üstün olduğuna karar verdiğini söyleyebiliriz.

Batı, önceleri sıklıkla “fiziksel” yetenek meselesi olarak algılanan akıl konumunun aslında ne kadar etkin olduğunu yeni yeni değerlendirmeye başlamıştır. Acil bir durum olduğu zaman, Avustralya'lı bir aborjin, Şaman ya da Tibet'li bir lama hızlı yolculuk yapar. Hızla uzak mesafelere koşmayı sağlayan bir trans ya da BŞH tekniği, BOH'nde mümkün olmayan bir hayat kurtarma tekniğidir.

Buna benzer bir şekilde, başarılı atletlerin, en iyi skorlarını bilincin farklı bir konumuna geçerek sağladıklarını biliyoruz. Sonuç olarak, tüm şartlar altında en iyisinin sadece bir tek bilinç düzeyi olduğunu tartışmak yersizdir.

Bir Şaman BOH'nde mümkün olmayan şeyleri BŞH'nde deneyimlemekle kalmaz, onları gerçekleştirir de. BŞH'ndeki deneyiminin tamamen akıl boyutunda olduğu kanıtlanmış olsa bile, bu bir Şaman için o alanın gerçekliğini azaltmaz. Aslında, böyle bir sonuç, Şamanların deneyimlerinin ve eylemlerinin gerçek anlamda imkansız olmadığı anlamına gelir.

ENERJIK GERCEKLER VE DIGER SAMANIK UYGULAMALAR ARASINDAKI TEMEL AYRIM


Enerji gerceklerinde


Özet,olum bilinci ,kusursuzluk,niyet,ruya gorme,iz surme,enerji bedenine donuk uygulamalar(tensegrity)icsel sessizlik calışması uygulamalarının hepsi bütunluklu olarak uygulanmadan anlasilmasi mümkün olmayan ve bize sonsuzdan yansiyan bilgi kaynağıdır.


Bilginin bizimle temas etmesi bize akmasi icin ona yer açmalıyız yaşamımızda topyekün bir değisim gerçekleştirmeden bu mumkun değildir.


ENERJIK GERCEKLER VE MICHAEL HARNER


Şamanlık ,şamancılik ,büyücülük,sağaltım bunlar savaşçinin yoluyla kesişmez benzerliklere takılmak zaman kaybidir kafa karıştırıcıdir bu şamanik uygulamalar savaşçıyı algılama özgürlüğüne taşımaz.


Evrende hertürden varoluşa yer vardir bizim dünyamızdada bu uygulamalara sıcak bakanlar kendisini bu uygulamalara kaptıranlar vardır olacaktir.


KARTALIN YAYILIMLARI


İçinde ölum bilinci yok bol bulamac uygulama var kartalın yayılimlarina bol hizmet var şaman bunu kendi kişisel önemine verir halbuki yayılımların eseridir tıpki eski görüculerin düştüğü hatalar gibi farklı dünyalara dalmak ağaca,aslana dönüşmek gücu hissetmek her dönüşümü kendinden menkul zannetmek büyük hatadir buna izin veren güç kaynaktır .


DON HUAN VE HATTININ DIGERLERINDEN FARKI NEDIR?


Don huan kendi silsilesinin rituellere boğulmus uygulamalarını sadelestirmistir nagual elias ve nagual julian ile baslayan bu sadelesme don huanla doruk noktasina ulaşmıstir.gereksiz uugulamalar firlatilıp atılmıştir.


En temel ayrim mutlak özgürlük vurgusudur don huan mutlak ozgurluge cikmayan tum uygulamalarin bilesim noktasi konumlarindan birine denk düştüğüne işaret eder hedef mutlak özgürluktür yayilimların tümünü yakmaktır saf algi huzmesine damlacığına dönüsmektir.


Temel ayrimi koyunca michael harner ve tum diger şamanik zirvalar çöpe gidiyor bunu böyle gormezsek zamanımızi boşa harcarız ölüm kapıda.


Çok zamani olanlara diyecek birsey yok sma özgurlük arayışi olanlara aman dikkat edin demek gerek.


Sevgiler:) Aki